Mangel på arbejdskraft fylder meget på Christiansborg og i medierne, men det er erhvervslivet, der står med den konkrete udfordring - det gælder også detailhandlen. Derfor har vi i detailhandlen besluttet at gå sammen om en brandingkampagne for netop vores fag og uddannelse.
Her vil vi øge kendskabet til og perceptionen af uddannelsen. Vi vil øge den faglige stolthed som faglært i detailhandlen samt øge talentpuljen og tiltrække flere stærke og motiverede kandidater til uddannelsen.
Vi har igennem mange år oplevet, hvorledes det er blevet sværere og sværere at tiltrække kvalificeret arbejdskraft. Det er på alle niveauer, der opleves en mangel - og særligt tiltrækning af elever har vist sig at være en kæmpe udfordring.
I denne podcast har jeg inviteret Thor Palmhøj til en snak om kampagnen og hvilke tanker, der ligger bagved kampagnen samt den generelle udfordring med at gøre detailhandelen mere attraktiv.
Det bliver et langt sejt træk, men det skal lykkes. God fornøjelse.
Commentaires