NY PODCAST: Må man nu ikke bruge førpriser i sin markedsføring?



Den 28. maj 2022 træder en ny bestemmelse om prismarkedsføring i kraft - altså før og nu priser. Den ændrer på de gældende regler for, hvornår du må bruge sparbudskaber og hvilke priser du skal sammenligne med. Ændringerne sker som følge af regler vedtaget i EU.


Med de nye regler vil selv kortvarige kampagner få betydning for normalprisen også selv om kampagnen vedrører samtlige produkter, dele af dit produktsortiment eller bestemte produktkategorier. Hvis du på Black Friday kører med 25 procent rabat på alle produkter, så vil den nedsatte pris fungere som normalprisen de næste 30 dage og hvis du i forbindelse med julen vil annoncere med spar-budskaber, vil du skulle bruge Black Friday prisen som udgangspunkt for besparelserne.


Det bliver med andre ord mere kompliceret, at benytte før og nu priser. Derfor har vi denne episode besøg af Bo Dalsgaard, som er chefkonsulent i Danske Erhverv, med bl.a. speciale indenfor dette område.


Samtalen tager afsæt i mode- og detailbranchen, men alle kan lytte med.


Hent podcast her.

9 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle